parteneriat educational scoala -dispensar uman

Acord de parteneriat 

 

Între:

Şcoala Generala cu clasele I-VIII Pleşeşti 

ŞI

  • Dispensarul Uman Pleşeşti

Scop:  formarea unei atitudini pozitive şi responsabile faţă de sănătate, promovarea unui stil de viaţă de calitate; dezvoltarea armonioasă sub aspect psiho-fizic al elevilor prin derularea unor activităţi referitoare la igienă, sănătate, precum şi cunoaşterea normelor necesare integrării în viaţa socială şi reguli de securitate personală şi de grup.

Responsabilităţile părţilor

În prezentul acord de parteneriat părţile se angajează să elaboreze şi să respecte agenda de lucru; eventualele modificări se vor anunţa pe parcurs 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PARTENERIAT  EDUCAŢIONAL

 

Moto:

Sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul este nimic

(Schopenhauer)

 

Denumirea proiectului:  CE  TE  DOARE ?         

ARGUMENT

Într-o lume în care tehnologia acaparează universul copilăriei, copiii sunt privaţi de mişcarea atât de necesară corpului şi dezvoltării sale armonioase. Copiii sunt privaţi de prea multe ori de o alimentaţie sănătoasă şi corespunzătoare vârstei, din păcate de foarte multe ori, din inconştienţa părinţilor, sau diferitele probleme financiare sunt privaţi chiar de controalele şi îngrijirile medicale şi stomatologice necesare unei dezvoltări mintale şi corporale armonioase. Predispoziţia biologică nu este o sentinţă, iar mediul social este o şansă. Sentinţa produsă de societate e mai periculoasă pentru un copil în dezvoltare decât predispoziţia biologică. Pornind de aici, trebuie să înţelegem faptul că trăim într-o lume a diversităţii umane, că şcoala nu se poate eschiva de la rolul de promotor al progresului uman şi că doar ea poate facilita schimbarea mentalităţii şi atitudini faţă de cerinţele educative ale tuturor copiilor.

Elevii să se simtă ocrotiţi, să ştie că nu numai familia le poartă de grijă, ci şi şcoala şi comunitatea locală -dispensar, primărie, biserică; orice problemă ar avea (de sănătate, probleme sociale) să ştie cui să i se adreseze pentru a se simţi în siguranţă.

Iniţiem acest parteneriat  pentru a veni în ajutorul elevilor, încercând să le asigurăm o dezvoltare fizică şi mintală armonioasa

SCOP – formarea unei atitudini sănătoase şi responsabile faţă de sănătate ca şi a celor din jur, a unui stil de viaţă sănătos

OBIECTIVE:

  • utilizarea limbajului specific educaţiei pentru sănătate
  • să cunoască, să aprecieze importanţa personalului medical în menţinerea sănătăţii
  • să cunoască consecinţele nerespectării deprinderilor igienice
  • adaptarea unui comportament care promovează un stil de viaţă sănătos
  • formarea unei atitudini pozitive pentru menţinerea sănătăţii proprii şi a celor din jur
  • să înţeleagă noţiunile de SĂNĂTATE, BOALĂ, IGIENĂ
  • formarea deprinderilor de alimentaţie raţională
  • să înţeleagă necesitatea curăţeniei, păstrându-şi curate: corpul, hainele, camera
  • să-şi cunoască propria stare de sănătate şi simptomele unor stări de boală
  • să-şi îmbogăţească vocabularul propriu, utilizând noţiuni-termeni de uz practic medical

GRUPA ŢINTĂ

  • elevii clesei a IV-a (reprezentant  -învăţător  Ungureanu Violeta)

PARTENERI

1.Şcoala Generala  cu clasele I-VIII Pleşeşti(înv. Ungureanu Violeta,

2. Dispensarul uman  Pleşeşti instituţie reprezentată de doctor RotaruCarmen – medic, Medicină General

Durata

Oct. 2010 – iunie 2011

  Denumirea activităţii Detaliere Răspunde

Perioada

Obs.
1 Să ne cunoaştem - prezentarea proiectului şi a obiectivelor

- întocmirea documentaţiei

 Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Octombrie 2010

 
2 Igiena individuală şi colectivă Să pun săpunul cu mine! Masă rotundă, discuţii lămuritoare privind igiena pesonală şi colectivă Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Noiembrie 2010

 
3 Farfurie plină… .farfurie goală Dezbateri privind educaţia gastronomică. Chestionare  Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Decembrie 2010

 
4 Uzul şi abuzul de medicamente Prelegere explicativă referitoare la consumul medicamentelor Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Februarie 2011

 
5 Nino! Nino! Şi primul ajutor Activitate practică – acordarea primului ajutor  Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Martie 2011

 
6 Ce-ai în cană?

Ceai de ………

Miracolul plantelor medicinale

Masă rotundă

Expoziţie de desene, ,(plante, flori)

Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Aprilie 2011

 
7 Ştim să râdem - glume

- poezii

- anecdote

(dialog medic/pacient)

Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Mai 2011

 
8 Dimensiunea mea Cunoaşterea indicatorilor (normali) talie, greutate pentru un copil de 10 ani Medic

 Asistentă

 Cadru didactic

Iunie 2011

 

 

Forme de organizare                           

  • frontal
  • individual
  • pe grupe

Resurse materiale

  • cărţi, pliante, ilustraţii, chestionare

 

Resurse financiare

  • comitetul de părinţi

Diseminare

  • afişe în şcoală la avizier
  • fotografii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About these ads

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s